Alt text
Веднъж годишно е задължително проверител да отчита водомерите за топла и студена вода

22.07.2021

С последните изменения от тази година в Закона за енергийната ефективност и съответно в Закона за енергетиката, при монтиране на индивидуални водомери за ползване на топла вода, същите трябва да са с дистанционно отчитане. Тези промени в законодателството се отнасят само за водомери за топла вода и не отменят задължителното отчитане на консумираната питейна вода по предписанията на Наредба №4 на Министерство на регионалното развитие и благоустройството.  Съгласно нея, отчитането на потребената вода (топла и студена) се извършва всяко тримесечие и минимум веднъж годишно от проверител. Като клиентски ориентирана компания,  „Софийска вода“ АД - част от Веолия, е в процес на договаряне на споразумения за обмен на данни от водомерите за топла вода с фирмите за дялово разпределение на топлинна енергия.

Дружеството припомня на клиентите си, че проверитетелят обикаля адреси по график, обявен във фактурите които се изпращат, както и чрез съобщение, поставено на подходящо място - на вратите на етажната или индивидуална собственост. Посочени са точните дата, час и име на проверителя. В крайградски зони съобщенията се слагат на кметства и други установени социални места. В определения период за отчет потребителите могат да подават самоотчет чрез профила си в сайта на дружеството, също на безплатния телефон 0800 121 21 или чрез мобилното  приложение („Моята вода“), в което са показани и съответните периоди за самоотчитане.

На пазара съществува разнообразие от водомери  за дистанционно отчитане на топла и студена вода, за които се използват различни методи на отчитане. Обръщаме внимание, че водомерите за дистанционно отчитане на топла и студена вода не подават автоматично данни до „Софийска вода“ АД. Поради тази причина е необходимо ползвателят на такъв водомер да уреди допълнително преноса на отчетни данни със съответната фирма, от която е закупен водомерът с дистанционно отчитане.

За улеснение на своите клиенти, „Софийска вода“ АД поддържа широка партньорска мрежа от доставчици и също предлага монтаж на различни типове водомери с визуално и дистанционно отчитане. Предлаганите от дружеството водомери с дистанционно отчитане дават възможност на клиентите да проследяват ежедневната консумацията на вода в реално време. Всеки клиент, монтирал дистанционна система за отчитане от „Софийска вода“, трябва да направи регистрация в сайта на дружеството, за да има достъп до данните от системата и тяхната визуализация. В цената за монтаж на предлаганите от дружеството водомери с дистанционно отчитане е включена и услугата за пренос на отчетните данни за период от 10 години. Повече информация за   услугата „монтаж на дистанционни водомери“, осигурявана от дружеството е налична тук: https://www.sofiyskavoda.bg/uslugi/vodomeri/montazh-na-vodomeri-s-distancionnno-otchitane .

Обръщаме се към нашите клиенти при неяснота относно функционирането на системите за дистанционно отчитане или при съмнения относно легитимността на лицата проверяващи/отчитащи водомерите в техните имотите, да поискат допълнителна информация чрез безплатната телефонна линия или чат-връзката на сайта на „Софийска вода“ АД. Сигнали за установени нарушения или за неетично поведение могат да се подават и на антикорупционната линия на дружеството – 02 812 2521. 

Още новини
Важно съобщение

Важно съобщение

Телефонният център временно не работи

Ремонт на канализационен колектор по бул. "Гоце Делчев"

Ремонт на канализационен колектор по бул. "Гоце Делчев"

Очаква се ремонтните дейности да продължат до 6 септември

Центърът за обслужване на клиенти в ЦУМ ще работи и в събота

Центърът за обслужване на клиенти в ЦУМ ще работи и в събота

Центърът за обслужване на клиенти на партера в сградата на ЦУМ ще работи и в...

„Софийска вода“ инвестира в дигиталното и устойчиво бъдеще

„Софийска вода“ инвестира в дигиталното и устойчиво бъдеще

Като част от Веолия вече 10 години компанията работи за опазването на природните ресурси и модернизацията на мрежата